Enda brändi loomine

Kognitiivse dissonantsi abil enda brändi loomine
Kognitiivse dissonantsi abil enda brändi loomine

Vanasti (loe: enne internetti) oli enda brändi loomine suhteliselt kallis ja keerukas. Selleks tuli esineda teles või raadios, teha kõvasti sporti või poliitkarjääri, teha head muusikat või saada muul moel kuulsaks.

Praegusel ajal on kõik lihtsam. Tõsiselt palju kasutatakse otsustusprotsessides ja erineva info uurimises internetti ja näiteks Google otsimootorit.

Selleks aga, et enda brändi ja positiivset kuvandit looma asuda ei tule teha midagi muud kui internetti endast mingi jälg jätta. Avaldada mõtteid, arutleda, uurida ja siis jälle oma mõtetest ja järeldustest kirjutada.

Muidugi on olemas risk, et rumal inimene jätab endast internetti ka sellise jälje, mis teda siis sellisena ka välja paista laseb. See on paratamatu, aga ega keegi saa endast pikaajaliselt väga palju paremat muljet jätta kui enda isiklik potentsiaal ikka lubab.

Võiks küsida, et milleks enda brändi üldse teadlikult luua ja kellele seda Google vahendusel leitavat positiivset kuvandit väga vaja on?

Sellele küsimusele võib erinevaid vaatenurki leida ise googlest otsides või lihtsalt kaasa mõtiskledes…

Mul on kombeks igasuguseid erinevaid inimesi osaliselt justkui “hinnata” Google otsingu abiga. Väga lihtne on sealt järele vaadata millega inimene on tegelenud ja millega hakkama saanud. Või siis ei ole hakkama saanud…

Kui ma näiteks peaks tegema koostööd mõne teise ettevõtte juhiga ja ma tema kohta Google-st midagi ei leia siis paratamatult teen järelduse, et tegemist on vanamoodsa inimesega kes arvutis väga midagi teha ei oska. Teine variant on see, et ta ei taha endast mingit jälge maha jätta… aga see tekitab jälle kahtlusi, et inimesel on midagi varjata.

Näitena siin postituse juures rippuv pilt – inimesed kes loevad ja huvituvad kognitiivsest dissonantsist on enda klikkide läbi tõstnud mu blogis oleva lehe Google otsingus teisele kohale Wikipedia järele. Täiesti planeerimatu ja etteaimamatu tulemus kusjuures minu jaoks aga see pole tähtis.

Tähtis on see, et sellistel põnevatel teemadel arutlemine oma blogis tekitab minust kuvandit… ja mitte juhuslikku vaid sellist millist ma ise soovin. Üsna erinev sellest kui mu nimega oleks seotud hoopis kümned sapised Delfi kommentaarid.

One Reply to “Enda brändi loomine”

  1. Liisi

    Tervist, Janar. Tõepoolest on veebis oma kuvandi loomine tänapäeval üsna kerge (ühelt poolt), samas tähendab autentse ja tugeva kuvandi loomine pigem oma reaalsete oskustega millegi reaalselt ära tegemist. St, et mitte rääkida, et sa midagi oskad-tead-oled-super-hüper-hea, vaid teha päris elus, “live”-is midagi, mida siis annab digitaalsesse maailma tuua.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.